counter create hit

مطالب مرتبط:
گناه این «ابراهیم» نیز بت ‏شکنی است

گناه این «ابراهیم» نیز بت ‏شکنی است

به گزارش جهان نیوز، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در یادداشتی نوشت: کمتر در تاریخ مکتوب یا به تصویر در آمده، قساوت و خشونت کشورهای سردمدار سرمایه ‏داری، در معرض قضاوت در آمده است.چنین رویه‏ ای آیا به این دلیل است که آنان بدون تج ...

ماجرای جالب مهران مدیری از لاک پشت شدنش

به گزارش مشرق، در برنامه دورهمی شب گذشته مهران مدیری میزبان شاهرخ استخری بازیگر سینما و تلویزیون بود که در ابتدای گفتگو شاهرخ استخری با اشاره به نقش‌هایی که تا امروز بازی کرده، گفت: نقش هایی که تا امروز بازی کردم همه ...

نمایش «آناااااااام» مخصوص خبرنگاران و عکاسان اجرا می رود

نمایش «آناااااااام» مخصوص خبرنگاران و عکاسان اجرا می رود

نمایش «آناااااااام» یکشنبه میزبان اهالی رسانه‌، عکاسان و منتقدا ...

مستندی با موضوع زن موسیقیدان ایرانی در موزه سینما رونمایی می شود

مستندی با موضوع زن موسیقیدان ایرانی در موزه سینما رونمایی می شود

مراسم آیین دیدار دو مستند «پیرمرد و دریا» و« لیلا» ساخته ناهید ر ...

«بدون تاریخ، بدون امضاء» در سه روز میلیاردی شد

به گزارش خبرآنلاین، فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند از دقایق ابتدایی اکران،‌ با استقبال مخاطبان مواجه شد و در هفته اول اکرانش حدود ۱۲۰ اکران فوق‌العاده در سینماهای تهران داشته است. این فیلم برای اولین‌بار در تاریخ اکران پردیس کورش، توانست در مدت زمان ...

حراج خودروی مامور ۰۰۷ در فیلم جیمر باند +عکس

حراج خودروی مامور ۰۰۷ در فیلم جیمر باند +عکس

قول داده ام تا پایان اکران فیلمم هیچ صحبتی نکنم/ سکوتم از "ترس" نیست

ساعت: 09:48 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 شناسه خبر: 1314847 احمد نجفی گفت: من به مسئولین قول داده ام که ...

مجموعه «راهنمای نشر و نگارش» منتشر شد

مجموعه «راهنمای نشر و نگارش» منتشر شد

مجوعه ۷ جلدی کتب «راهنمای نشر و نگارش (APA)» ترجمه و توسط انتشارات پشتیبان منتشر و وارد بازار کتاب شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجوعه ۷ جلدی کتب «راهنمای نشر و نگارش (APA)» و همچنین کتاب «جامع راهنمای نشر APA» به همت کارگ ...

نگاه یک منتقد به جشنواره فیلم فجر ۳۶

نگاه یک منتقد به جشنواره فیلم فجر ۳۶

به گزارش جهان نیوز، جعفر گودرزی منتقد و نویسنده سینما و همچنین نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران طی یادداشتی به بررسی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر پرداخت. در این یادداشت چنین آمده است: «ما ساده بودیم. از همان ابتدای جشنواره که شایعا ...

مجیـد صالحی از بازی در این فیلم پشیـمان است!؟

مجیـد صالحی از بازی در این فیلم پشیـمان است!؟

خاویر باردم پناهگاهش را پیدا کرد

خاویر باردم پناهگاهش را پیدا کرد

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی: خاویر باردم سازنده فیلمی می‌شود که بخشی از کمپین برای ایجاد بزرگ‌ترین منطقه حفاظت شده در زمین یعنی پناهگاه اقیانوس قطب جنوب است.     فیلم «پناهگاه» را آلوارو لونگوریا فیلمساز مستند کارگردانی خواهد کرد. خاویر ...

بزرگ ترین حمایت یک مدیر از برنامه ساز چیست؟

بزرگ ترین حمایت یک مدیر از برنامه ساز چیست؟

یک فیلمنامه‌نویس با تاکید بر لزوم اعتماد بین مدیران تلویزیون و عوامل یک برنامه، معتقد است: اگر اعتماد باشد، مدیر می‌تواند از عوامل کار حمایت کند و پشت آن‌ها بایستد. علی خودسیانی در گفت‌وگو با ایسنا به اهمیت اعتماد مدیران تلویزیون به برنامه‌سازان اشاره ک ...

علل افول جامعه از ارزش های دینی در کلام حضرت زهرا(س) + صوت

ساعت: 11:15 منتشر شده در مورخ: 1396/12/01 شناسه خبر: 1316263 حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به تبیین علل افول جام ...

علل افول جامعه از ارزش های دینی درکلام حضرت زهرا(س)

علل افول جامعه از ارزش های دینی درکلام حضرت زهرا(س)

به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین رضا رفیعی در شب شهادت حضرت زهراء(س) در حسینیه امام خمینی(ره) با تبیین علل افول جوامع از ارزش ها گفت: از دیدگاه ام الائمه حضرت زهراء(س) وجود نفاق، دوری از قرآن، شکستن حرمت حضرت رسول الله (ص)، پیروی از ا ...

افشای توطئه از بین بردن قرعه کشی در داوری از سحر

افشای توطئه حذف لاتاری در داوری فجر

گزارش این شرکتاست. در سینمای ایران از راه آهن 15 سال گذشته سینما نامحسوس جوان و تازه نفس در ایران به قصد جاده تحمیل شده بر ایران برای تغییر آن. به طور کلی آن را یک ویژه مجله و چند وب سایت سینمایی و صدها نفر از دیگر منتقد متعلق به این نهاد مالکیت معنوی و غیره. حداقل هر ماه در قالب تبلیغات مجله فراوانی از مراکز خاص، کمک‌های مالی فراوانی دریافت می‌کنند. این ارگان‌های ظاهرا نظری و خبری در پانزده سال اخیر فضایی را در سینما ساخته‌اند  که هر مدیری وارد حوزه سینما می‌شود، تحت تاثیر فضای ایجاد شده، دست به ترکیب ریل‌های سینما نخواهد زد. اما هیبت جعلی سینمای ایران و مسیر ریل‌گذاری شده با آثار آلترناتیو از مسیر جعلی فعلی خارج خواهد شد. این مسیرسازی دلیل مشخصی دارد. فیلمسازانی که مسلط به جریان سینمای ایران هستند، از فضای ساخته کنونی با زیر ساخت‌های رسانه‌ای مورد اشاره در سطور پیشین بهره می‌برند و در یک مسیر مشخص سینمایی، کوتوله‌ها و متوسط‌های بر سینمای ایران مسلط‌اند. قد بلندها، متفکران و فیلمسازان آلترناتیو جایی در چنین سینمایی نخواهند داشت.  اگر تهیه‌کننده و فیلمسازی بخواهد تولید آلترناتیوی را به سینمای ایران تحمیل کند، قطعا توسط جریان اصلی سینما متوقف خواهد شد. سخنان رسول صدرعاملی که از اعضای هیات انتخاب و داوران مادام العمر جشنواره فجر، در برنامه هفت اعتراف بزرگ همین جریان است. وی در آخرین برنامه هفت مربوط به جشنواره فجر گفت: چون هیات داوران فیلم لاتاری را دوست نداشتند این فیلم از گردونه داوری کنار گذاشته شد. اما قبل از این سخنان از زمان نمایش لاتاری در سالن خبرنگاران در پردیس ملت یک فضاسازی مدون از سوی منتقدان و تحلیل‌گران وابسته به جریان مورد اشاره ساخته  شد تا لاتاری موفقیتی کسب نکند.   در واقع جریان حذف لاتاری از رسانه ملی آغاز شد و شهامت هیات داوران را منتقدانی فراهم کردند که همه آنان وابسته به یک جریده خاص هستند و با یک هماهنگی از پیش تعیین شده قصد حذف محمد حسین مهدویان را داشتند. در روزهای گذشته عبدالعلی علی عسگری ریاست محترم رسانه ملی در گفتگویی با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: لاتاری مظلوم واقع شد؛ اما ریاست رسانه ملی به این مسئله توجه نداشتند که هجمه‌ها از رسانه ملی آغاز شد.   عبدالرضا منجزی فیلمنامه نویسی که سال‌ها توسط همان جریان همواره حذف شده و با اینکه از نبوغ ایده‌الی برای توسعه سینمای قهرمان محور دارد، نتوانسته مجالی برای ظهور استعدادهای واقعی‌اش در سینمای ایران پیدا کند، پس از تماشای لاتاری و چهار روز قبل از اختتامیه یادداشتی را با این عنوان " متولد موسی قهرمان " منتشر کرد که حاوی نکاتی است که بر متن منتشره صحه می‌گذارد. او در این یادداشت می‌نویسد: امشب لاتاری را دیدم. حالا متوجه این حجم از مخالفت‌ها شدم، به نظرم متولیان مجریان و هواخواهان سینمای خنثی با سیاسیون لیبرال و بخشی تکنوکرات‌های محافظه کار، همراه می‌شوند تا فیلم را خفه و کله کنند. بخشی از صاحبان قدرت و حتی دستگاه دیپلماسی ما این کنشگری فردی را برنمی‌تابند. کاش مهدویان و موسای فیلم و تهیه کننده عصبی و پرخاشگر و طلبکارش، حرف نزنند. آنها با فیلم شان حرف مهمی زده اند. ورود به بحث های حاشیه ای آنها را به ورطه ای خواهد کشاند که تار و مار میشوند، فیلم را از رونق و تاثیرگذاری و اهمیت می‌اندازند، میدان ژورنال و فضای مجازی مال اینها نیست، رقبایشان میداندار این عرصه اند… امشب در سه سالن به احترام فیلم از جا برخاستند مردم، برای فیلم کف زدند،گریستند، به وجد آمدند… فیلم بلد است مستقیما چشم در چشم، رخ به رخ از تماشاچی دلبری کند. بگذارند فیلم راه خودش را برود. اگر پر لاتاری بگیرد، موج نوی سینمای اجتماعی، یکبار دیگر پس از قیصر در سال 48، رونقی دوباره خواهد گرفت. اما نمی گذارند. نخواهند گذاشت. تا بعد که بیشتر خواهم نوشت… این ، همان تنها گونه سینمایی است که برانگیختگی را در ما شکل داد. از همه ی ما یک مصلح ساخت. این همان سینمایی ست که شورمندی توام با شعور را در ما زنده کرد. اگر پر و باری بگیرد، موج نو سینمای اجتماعی ، دوباره رونقی خواهد گرفت. اما نمی گذارند. نخواهند گذاشت. به یاد داشته باشیم که لاتاری یک فیلم است. دستگاه دیپلماسی کشور را نمایندگی نمی‌کند. بیانیه دولت رسمی ایران نیست. این فیلم یک روایت دسته اول از معضلی بزرگ در جامعه امروز و جهان پیرامون ماست. در طول سال دهها فیلم با موضوعاتی به مراتب خشن تر در آمریکا ساخته می‌شود. سفر یک قهرمان به اروپا، آسیا و حتی روسیه برای انتقام گیری، اما در هیچ موردی دولت ها معترض نبوده اند. دولت بدلیل مصالح دیپلماسی در اینگونه موارد حسابش را از سینما جدا کند. این به نفع همه است، حتی دموکراسی. بوسه می‌زنم بر حنجره خوش خوان موسای قهرمان، بوسه میزنم بر دستان نحیف اما قلندر قهرمان. تو گمشده ی بزرگ این روزگار بودی، خوش آمدی قهرمان… . منجزی به سادگی توضیح می‌دهد که صاحبانِ قدرت، لاتاری را خفه خواهند کرد و در جایی دیگر اشاره می‌کند میدان ژورنال و فضای مجازی مال اینها نیست، رقبایشان میدان‌دار این عرصه اند. در واقع آنچه منجزی افشا کرد همان نشانه‌هایی است که در روز گذشته در قالب متنی دیگر منتشر شد. در واقع برای قربانی‌ نشدن آثار ارزشمند سینمای ایران، برنامه تلویزیون باید از حیث منتقدانی که خیلی هماهنگ جریان سینمای ایران را کنترل می‌کنند، خارج شوند. مسئولان عالی فرهنگی انقلابی به این زیر ساخت‌های گفتمانی توسط افراد در قالب منتقد، تحلیل‌گر رسانه‌ای توجهی ندارند و نکته مهم این که اگر فیلمسازانی خارج از ریل‌های تعیین شده نمی‌توانند خارج شوند، کنترل محدوده رسانه و تحلیل توسط جریانی خاص است. اگر قرار است لاتاری‌ها قربانی نشوند، در قدم نخست باید رسانه ملی دست بجنباند و به دگرگونی در محتوای برنامه‌های سینمایی و کارشناسانش دست بزند. منبع: تسنیم